سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اما شما دوستانی که در صدد کشف شخصیت این مخلوقات پر رمز و راز هست
اما شما دوستانی که در صدد کشف شخصیت این مخلوقات پر رمز و راز هستید

میتوانید تنها چکیده ای از آنچه در این کتاب خواهد آمد را در ادامه بخوانید :
 
هر چند زن و مرد موجوداتی یکسان و مهم تر اینکه هر دو انسان هستند، اما وجود عواطف و احساسات سرشار در زنان و عدم شناخت کامل مردان از این احساسات و عدم جهت دهی این عواطف توسط خود زنان باعث سوء تعبیرها و برداشتهای غلط از واقعیت وجود زنان و توانایی های آنان شده است. بیشتر ما مردان به خطا تصور می کنیم چون زنان سرشار از احساسات هستند، پس ضعیف هستند. اما این یک اشتباه از جانب آداب و رسوم گذشتگان است که دائماً به ما تذکر داده اند برای اینکه خود را قوی نشان دهی احساسات خود را مخفی کن. در حالیکه امروزه علم روانشناسی به ما یاد می دهد، برای آنکه روان سالمی داشته باشیم باید قدرت بیان احساسات را داشته باشیم. موضوعی که زنان در آن متبحرند و ما مردان باید این هنر را بیاموزیم.

برای زن عشق از همه چیز مهمتر و بر همه چیز مقدم است. بنابراین ما مردان باید برای رابطه عاشقانه با زن، اهمیت خاصی قائل باشیم، و وفور عشق او را به وسواس و انتقاد بیجا و کنترل های دائمیش نسبت ندهیم. مطمئن باشید زنی که بُعد عشق را مطرح نمی کند از عشق سر خورده شده و این بالاترین نیاز را در خود سرکوب کرده است. پس به او حس اعتماد ببخشیم و مواقعی که فکرمان به مسائل دیگر زندگی مشغول است به او بفهمانیم که دوستش داریم و قصد بی تفاوتی نسبت به او را نداریم.

هنگامی که زن پیشنهاد یا برنامه ای خاص برای رابطه تان دارد، سعی ندارد شما را کنترل کند. او تنها می خواهد کمک کند تا شما سراغ احساسات خود بروید، تا عشق و خوشحالی بیشتری بین رابطه خود و شما بیافریند. ولی بیشتر مردان، خلاقیت زنانه را تلاشی از جانب او برای مغلوب کردن مرد تلقی می کنند و عمق شدت احساسات زن، برای آنان معنای تحکیم و ریاست طلبی دارد. بیشتر این خلاقیتهای زنانه وقتی به ضرر خود آنها تمام می شود که در روابط با مرد، دچار اضطراب، نگرانی، ناامنی و ترس می شوند.

زنان مناسبتهای مختلف را به آن جهت دوست دارند که مرد محبوبشان با یادآوری آن مناسبت، یا با خرید کادو به این بهانه عشق و محبت خود را تکرار می کند. پس مناسبتهای مختلف مانند روز تولد، سال روز آشنایی و روزهایی مانند روز عشق را حتی با کارت پستالی به او یادآوری کنید. از تلفن، اس ام اس و ایمیل برای محبوبتان کوتاهی نکنید. برای با او بودن برنامه ریزی کنید. همیشه از خوبیهایی که در او هست تعریف کنید. تا حد ممکن او را متعجب و غافلگیر کنید.

زنان سه نیاز اساسی از مردان دارند. اولین نیاز احساس امنیت است؛ احساس امنیت از اینکه بدانند عشق شما با ثبات است و در هر شرایطی او را دوست دارید و احساس امنیت از اینکه مطمئن باشند، شما به عشق خود متعهد و پایبند هستید. زنان زمانی که سرد مزاج، زود رنج یا غرغرو به نظر می رسند و برای مردان غیر قابل تحمل نمود می کنند، وقتی است که این احساس امنیت را از مرد مورد علاقه خود دریافت نمی کنند، در حالی که کوچکترین حرکت مهرآمیز از سوی مرد روحیه آنها را به کلی دگرگون می سازد. به این خاطر زمانی که مشاهده کردید دوست یا همسرتان بیش از حد تصور شما، عصبانی یا در خود فرو رفته است، مطمئن باشید زمانی است که او نتوانسته احساس امنیت لازم را از شما کسب کند. به این خاطر با مهربانی و اطمینان خاطری که به او می دهید، به او کمک می کنید تا گامی در جهت حل مشکل خود بردارد.

دوم احساس پیوند و ارتباط است؛ مردان در رابطه خود خواستار عشق پیوندی هستند که این عشق در زمان برخورد فیزیکی نمود میکند و به شکل مقطع است. اما زنان در روابط خود ضمن وجود عشق پیوندی خواستار عشق رابطه ای نیز هستند تا عشق در رابطه آنها به شکل ممتد باشد. پس برای زن لازم است که وجود و توام بودن عشق را از مرد مقابل خود دائما دریافت کند. عشق و احساسات در زنان جزء لاینفک زندگی آنان است در حالی که در مردان این عشق ورزیدن باید برنامه ریزی شود. زنان به طور پیوسته نیاز دارند تا مردان عشق را در وجود خود برنامه ریزی کنند و وجود آن را به زن مورد علاقه خود اعلام کنند.

سوم نیاز به احترام است؛ برای اینکه به یک زن اثبات کنید برایش احترام قائلید لازم است به او بفهمانید خوشحالی او در اولویت همه برنامه های شماست، برای زندگیش ارزش قائلید، به او نیاز دارید و وجود او هرگز در زندگی برایتان عادی نمی شود و تزاید علاقه را در پی دارد.

بعضی اشتباهات مردان، برای زنان غیر قابل قبول است و آنها را تا مرز جنون می کشاند. اینکه با او حرف نزنید و یا صحبتهایتان دو پهلو باشد، به صحبتهایش خوب گوش نکنید، نیازهایش را نادیده بگیرید، هرگز به او آسایش خاطر و آرامش خیال ندهید، با دیگران لاس بزنید و از او فاصله بگیرید، دائم از او انتقاد کنید، نسبت به چیزهایی که علاقه مند است فراموشکار و برای درخواستهایش بی تفاوت باشید، به او بی توجه باشید و از احساسات درونی خود به او چیزی نگویید ... هرگز ما نباید تصور کنیم زنان قوی و توانا نیاز به توجه و مراقبت عاطفی ندارند. چرا که توانایی نمی تواند جای عاطفه زنانه را پر کند. زنان عاشق صحبت کردن هستند و از این راه، هم عواطف خود را بروز میدهند و هم تنش های درونی خود را تخلیه میکنند. دوست دارند جزئیات مسائل را بیان کنند، با صدای بلند فکر کنند، با صدای بلند احساس کنند، اما نگرانی و ناراحتی خود را کمتر از آنچه که هست بروز می دهند.


پی نوشت نگارنده : بقول معروف از قدیم گفتن، وصف العشق نصف العشق یا همون اصفهان نصف جهان خودمون. منظورم اینه که نمیخواد خودمونو درگیر خوندن این کتاب شونصد کیلویی کنیم. تازه نایاب هم هست و کی میره این همه راهو ! بنظر من اگه همون عبارت های بالا رو درک کنیم و رعایت کنیم تازه خیلی هم پیشرفت کردیم. در اینصورت اونوقت می تونیم ادعا کنیم که در مهمترین اکتشافات قرن حاضر پیشتاز بودیم و دنیا رو چه دیدید شاید دیگه ناله و نفرینی هم ما مردها رو تهدید به نیستی و ترک دنیا نکرد ...

 

 




| [ کلمات کلیدی ] :
نویسنده : متین ابراهیمی
زمان : 11:27 عصر